Kolmen henkilön perustamasta pihakirppistapahtumasta iso kirppisjuhla

Kotipihakirppikset 2024, nyt 56:n myyjäpihan voimin, neljännen kerran. Vuosien saatossa pihojen lukumäärä on vakiintunut 50-60:een. Tarkoitus ei ole saada 100:aa pihaa mukaan vuosittain, vaan nykyinen määrä toimii parhaiten, jotta kirppistelijät ehtivät käydä mahdollisimman monessa pihapiirissä. Tapahtuma on nyt yksipäiväisenä, pitkänä lauantaina klo 10-17. Pihat voivat olla avoinna myös myöhempään ja osa onkin, samoin kuin sunnuntaina.

Tämän vuoden tapahtumassamme on puolet myyjistä uusia pihoja. Lähes puolet myyjistä on entuudestaan jäseniämme. Pihakirppistapahtuma on avoin kaikille teuvalaisille pihoille, myös kylät mukaan lukien.

Osallistumismaksu pidetään mahdollisimman alhaisena, mutta kuitenkin sellaisena, että saadaan kulut maksettua. Ilmoittelut lehdissä vievät suurimman osan ja muu ”rekvisiitta” myös maksaa. Työt tehdään talkoilla ja siitä kiitos kuuluu ahkeralle yhdistysporukallemme. Otamme mielellämme vastaan myös uusia toimijoita. Tule sinäkin joukkoomme!

Onnistumiset palkitsevat tekijöitä – porukassamme voit tehdä juuri sitä, mitä parhaiten osaat ja haluat itse tehdä.

Paperinen opaskartta on tehty mahdollisimman tarkaksi ja pihojen ilmapallo-opasteet toimivat parhaina oppaina jo kauempaakin katsoen. Pihoissa on numerokyltit, jotka viittaavat kartan kääntöpuolella olevaan numeroon ja siten pihan tavaravalikoimaan. Tavaraluettelo on laadittu päätuoteryhmittäin, joten pihoissa on paljon muutakin myytävää!

Opaskartat on jaossa INFO-pisteellä puistossa. Karttoja on lisäksi rajoitettu määrä myös myyjäpihoilla, joten voit alkaa kierroksesi matkasi varrella mistä pihasta tahansa, kun näet ilmapallot! Kartta on nähtävissä myös Google Mapsissa ennen tapahtumaa.

Sää on ollut meille aina suosiollinen, joskus hiukan viileä tuuli on kuitenkin puhallellut, mutta ei häiritsevästi. Lähes kaikilla myyjillä on katoksia suojaamassa sateelta tai liialta auringolta, joten ei kannata ainakaan sään takia jäädä kotiin, vaan nauttia tapahtumasta silloin, kun se järjestetään.

Pihakirppiksistä syntyi perinne Teuvalle, ja hyvä näin! Ensi vuonna on kirppisten 5-vuotissynttärit ja saamme nähdä, mitä talkooporukkamme taas keksii synttäreitä ajatellen! Tule sinäkin keksimään kanssamme!