Teuvan Omakotiyhdistys on tehnyt ehdotuksen Otto Syreenin talon päädyssä olevan ison luonnonkuusen käyttämiseksi joulukuusena

Tarkoitus on saada uusi jouluvalaistus kunnan puistoalueelle siellä tapahtuvien muiden toimintojen lisäksi jo vuoden 2023 joulun ajaksi. Seuraamme tilannetta ja päätöksentekoa paikkakunnallamme.

Hyvinvointivaliokunta 31 § 24.10.2023 – Hyvinvointivaliokunnan ohjaus: Hyvinvointivaliokunta merkitsi saapuneet ideat tiedoksi.

Hyvinvointivaliokunta Ote pöytäkirjasta N:o 7/2023
6) Saapunut 19.9.2023 Idea Teuvan kunnalle uudesta joulukuusen paikasta.

Teuvan Otto Syreenin talon puiston puoleisessa päässä on vanha, kaunis, tuuhea ja korkea kuusi, johon sopisi erittäin hyvin jouluvalot aiemmin torilla olleen kuusen sijasta tai lisäksi. Kuusi on iso ja valot näkyisivät kauniisti moneen suuntaan, myös ”latvatähti” reilusti yli vanhan kunnantalon. Kuusi pysyy aina suorassa, myös myrskyn sattuessa. Kuusi on jo valmiina paikallaan, joten säästyisi työtunteja ja muita kuluja, kun asennettaisiin ainoastaan valot, jotka voisi jättää paikoilleen odottamaan seuraavaa joulun aikaa ja jää myös vuosittain yksi iso kuusi turhaan kaatamatta ja luonto kiittää! Valojen laadukkuuteen kannattaisi nyt myös panostaa, koska se on kuitenkin pitkäaikainen sijoitus ja toimisi myös markkinoinnillisesti Teuvan ”näyteikkunana”, myös vieraspaikkakuntalaisia ajatellen.

Valokuusi palvelisi joulunavauskuusena sekä hyvänä maamerkkinä nuorisoseuran Suuria Joulumyyjäisiäkin ajatellen. Kunnan puisto toimisi täten kokonaisuudessaan jouluisena puistona! Sinne tulee todennäköisesti myöskin tänä vuonna yhdistysten rakentama joulukuusipuisto ja tämä iso kuusi olisi samalla alueen pääkuusi. Ehdotamme tämän toiminnan aloittamista jo Otto Syreenin talon historiankin vuoksi mahdollisimman pian kuntamme joulunajan suunnitelmissa.

Sivistysjohtaja Ehdotus: Hyvinvointivaliokunta antaa ohjauksen saapuneiden ideoiden työstämiseksi.

Hyvinvointivaliokunnan ohjaus: Hyvinvointivaliokunta merkitsi saapuneet ideat tiedoksi. Hyvinvointivaliokunta ohjasi ideapankkiin saapuneiden ideoiden valmistelua seuraavasti:… 6) Kartoitetaan mahdollisuuksia valaista kunnantalon puistoa joulun aikana.

Tuleeko sinulle ajatuksia aiheesta ja kunnan päätöksenteosta? Laita sähköpostia ja kerro mitä mietit: teuvanomakotiyhdistys(at)gmail.com