Tullaan kylille: Norinkylä 27.3.2023

Vierailimme Norinkylän nuorisoseuralla maanantai-illalla 27.3.23 klo 18 alkaen. Vastaanotto oli ilahduttavan lämmin ja kuulijoita runsaasti ansiokkaan markkinoinnin ja aktiivisen kylätoiminnan ansiosta. Tarjolla oli kahvia, teetä ja herkullisia leivonnaisia nuorisoseuran tarjoamana. Läsnäolijat viihtyivät aiheista jutustelun merkeissä koko parituntisen ajan.

Kerroimme yhdistyksemme toiminnasta ja JTJ-Solarin Tommi antoi tietopaketin aurinkopaneelien asennuksista säästämään energiaa. Teuvan Sammutinhuollon Ahti kertoi monta seikkaa, joita noudattamalla kotona asuminen on turvallista, vaikka sattuisi vaaratilannekin.

Laitamme pian lisää kuvia tapahtumasta ja jatkamme kerrontaa aiheesta!

Toteutamme tänä vuonna Tullaan kylille -toimintaa ja vierailemme kuudessa kylässä kertomassa ajankohtaisista asioista asumiseen liittyen. Mukanamme tuleva ammattimies kertoo, miten kotona asutaan mahdollisimman pitkään ja silti turvallisesti! Hän esittelee muutamia turvallisuusvinkkejä, mm. sammutuspeitteen käytön ja näyttää konkreettisesti miten sen kanssa on toimittava vaaratilanteessa.

Esillä on myös helppo konsti, miten palovaroittimen pariston voi vaihtaa kuka tahansa putoamatta tikapuilta. Tilaisuudessa kerrotaan, miksi on tarpeellista sammuttaa pienlaitteet, kun niitä ei tarvita ja annetaan esimerkkejä mitä kaikkea voi sattua laitteiden ollessa turhaan päällä! Voitte halutessanne hankkia paikanpäällä myös palovaroittimen paristoineen, alkusammuttimen tai sammutuspeitteen ja muuta turvallisuuteen liittyvää pientarviketta.

Mikä olisi energiaystävällisin lämmitysmuoto? Lämmitätkö vielä öljyllä? Ovatko sähköpatterisi tulikuumina kovilla pakkasilla? Keskustellaan näistä asioista ja mietitään mitä olisi järkevää tehdä!

Toivomme runsasta osallistumista tilaisuuksiimme ja olette kaikki tervetulleita, myös muista kylistä, asuittepa sitten omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa tai kerrostalossa! Tilaisuudet ovat maksuttomia, kaikkia asumismuotoja koskettavia info- ja keskustelutilaisuuksia kahvitarjoiluineen. Suomen Omakotiliitto ja Teuvan Omakotiyhdistys on kaikkia asumismuotoja palveleva ja tukeva järjestö.

Yhdistyksen edustajat kertovat aina myös yhdistyksen toiminnasta Teuvalla. Tilaisuuden kesto tarjoiluineen noin kaksi tuntia. Arvontaa ja liittymislahjoja.